BizCity : Publicitatea in lift: o piata de 700.000 euro in 2008

Piata de publicitate in lift a avut o valoare de 200.000-220.000 euro in 2007, in conditiile in care indoor-ul s-a ridicat la aproximativ 5 milioane euro, declara pentru BizCity directorul de vanzari al companiei de profil Elevate, Andreea Brodocianu.

Ne asteptam ca bugetele [pentru publicitatea in lift] sa creasca in 2008 de 3 – 4 ori fata de 2007″, spune Brodocianu.

Elevate a avut in 2007 o cifra de afaceri de 160.000 euro si o cota de piata de 85%. Pentru anul 2008, compania estimeaza afaceri de 600.000 euro.

Avem o pondere majoritara pe piata reclamei in lift, avand cea mai dezvoltata retea in blocurile de locuinte”, declara Brodocianu. Potrivit acesteia, Elevate are competitori doar pe partea de cladiri de birouri, segment pe care imparte piata in proportii aproximativ egale cu agentia Brand Management.

In prezent, compania acopera peste 1.800 de lifturi in blocuri de locuinte la nivel national, dintre care aproximativ 600 de lifturi sunt in Bucuresti. In acest an, se asteapta ca prezenta sa se extinda in 3.000 de lifturi.

In dezvoltarea portofoliului am pornit cu imobilele rezidentiale, reteaua avand acum acoperire nationala. Am explorat si partea de campus si hotel, insa cresterea pe acest segment se va face in functie de solicitarile clientilor.” – afirma oficialul Elevate.

Elevate a desfasurat pana in prezent aproximativ 150 campanii in lift, in domenii diverse: financiar, retail, rezidential, farmaceutic, auto, tamplarie. Dintre domeniile cele mai prezente in acest mediu, real estate-ul, publicatiile si restaurantele  au participat cu cate 10% fiecare la bugetul de reclamei in lift, fara ca unul din ele sa fie majoritar”, spune directorul de la Elevate.

Aproximativ 240 de persoane sunt atinse lunar, insa numarul de expuneri este mult mai mare. Frecventa la acest mediu este un plus, fiindca este un spatiu folosit zi de zi, de mai multe ori. Din aceasta repetitivitate rezulta o rata mare de citire – aproximativ 90% – iar rata de memorare de 45%, mai mare decat pe celelalte medii”, spune Brodocianu.

Marele absent al acestei piete este domeniul bunurilor de larg consum, ale carui companii Brodocianu s-ar fi asteptat sa fie prezente inca de la lansarea acestui mediu de comunicare publicitara. Marile companii de FMCG urmaresc o comunicare de masa si se orienteaza in mod deosebit catre TV”.

Totusi, oficialul este de parere ca anul acesta companiile vor comunica si in spatiile puse la dispozitie in lifturi, pentru ca acum mediul poate oferi o acoperire de anvergura.

Tipul reclamelor in acest mediu include in prezent printuri inramate in format putin mai mare decat A3. Agentia Elevate mai poate realiza proiecte speciale de tip oglinzi decorate sau postere lenticulare (vizibil 3D), insa acest format nu a fost inca solicitat din cauza costurilor mari. In plus, compania lucreaza la dezvoltarea unor noi suporturi pentru reclame in lift.

Costul unei campanii clasice de print poate fi de 3000 euro pentru acoperirea unui numar de 100 de lifturi in Bucuresti, timp de o luna. Cheltuielile pot depasi 10.000 euro daca este vorba de o campanie desfasurata la nivel national, pe un numar mai mare de lifturi. Pentru un program publicitar ce include postere lenticuare (3D), un client trebuie sa aiba un buget de aproximativ 5.000 euro.

Ideea publicitatii in lift i-a apartinut directorului general al Elevate, Tudor Maxim. Potrivit Andreei Brodocianu, aceasta forma de promovare nu exista in multe tari europene, precum Franta, Grecia, Portugalia, Spania. Publicitatea in lift este prezenta doar in Statele Unite, dar intr-o forma avansata – mini-ecrane pe care ruleaza stiri si programe TV.

Prima campanie in acest mediu din Romania a fost derulata la sfarsitul anului 2005, la cateva luni de la infiintarea firmei.

Compania Elevate furnizeaza servicii ce includ toate elementele necesare dezvoltarii campaniei, cu exceptia creatiei – planificare media, productie, afisare, intretinere a ramelor, raporturi de monitorizare.

Sursa : http://www.bizcity.ro/marketing/publicitatea-in-lift-o-piata-de-700000-euro-in-2008-37050.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.