Joia trecuta, 18 octombrie, am fost prezenti la Leaders in Marketing 2012, eveniment de marketing organizat de Linked Events in colaborare cu Renaud Investments. Am fost incantati de continutul de calitate furnizat de specialisti de marketing de top – adevarati “hands-on marketers” cu experienta in companii mari precum Vodafone, Google, Microsoft.
Au participat:
1. Mohamad Mourad – Google Gulf Regional Manager
2. Peter A. Blackwell – Managing Director 4 Thought
3. Daniel Queva – Director of Marketing, Microsoft Office Division CEE
4. Michael Ruckman – Founder, President & CEO, Senteo
5. Kate Hamilton – Marketing Director, Myriad Group AG
6. Ruben Bru – IBM Director
7. Bogdana Butnar – Planner, Online Strategist & Planner
8. Daniel Rusen – Product Manager Office 365, Microsoft Romania
9. Mike Jennings – Partner, PWC CZ
10. Colin Shea – Vice-President for Strategy, Planning & Regulation, Vodafone CZ
11. Ana Matos – Senior Partner, The Garrison Group
12. Dragos Roua – Online Entrepreneur, Blogger, Writer
Pe parcursul unei zile intregi am fost informati si inspirati de zecile de studii de caz prezentate.
Am retinut cateva idei pe care tinem sa le impartasim si cu voi:
– Suntem martorii revolutiei Youtube, viitorul apartine continutului video; noua filosofie este “Popular is valuable”. Mohamad recomanda folosirea “the new inverted marketing funnel” : trebuie sa atragem si sa livram continut de calitate in primul rand catre liderii de opinie
– Brandul este combinatia tuturor experientelor pe care orice client le care cu business-ul tau. Peter face o analogie interesanta intre marketing si pointilism – o tehnica folosita in pictura redusa la un mozaic de puncte. Ce este de retinut: fiecare detaliu, oricat de mic, conteaza si isi pune amprenta asupra brandului
– Asteptarile clientilor se schimba iar noile instrumente ofera o mai buna cunoastere in detaliu a acestora – Broad Marketing se transforma in Tailored Marketing
– In economia de azi oferta depaseste cererea – diferentierea intre produse si servicii se face din ce in ce mai greu. Ceea ce cauta fiecare client este unicitatea ofertei si angajamentul emotional
– Asistam la evolutia Bunuri -> Servicii -> Experiente -> Transformari (prin Transformari intelegem situatiile in care brandul devine o parte a consumatorului)
– 92% dintre consumatori au incredere in recomandarile apropiatilor, in timp ce doar 14% dintre acestia au incredere in reclame. Cheia succesului este testarea si masurarea
– Concurenta devine relevanta doar din perspectiva relatiilor cu clientii tai pentru ca brandurile se asociaza la nivel emotional
– Potrivit celor spuse de Dragos Roua, specialist Social Media, brandul este acel centimetru patrat pe care il detii in creierul cuiva
– Social Media este cel mai schimbator, cel mai aglomerat dar si cel mai diversificat canal media