Sursa: euractiv.ro
“Am cautat sa dezvolt un model de afacere care sa poata fi implementat cu o investitie minima si cu putina experienta. Asa am dezvoltat o nisa in piata de publicitate prin valorificarea unui spatiu nou de reclama “, spune Tudor Maxim, Managing Director la firma pe care a creat-o. Pentru ca, pana atunci, nu exista pe piata un proiect asemanator, Tudor a investit multa energie in formarea si educarea pietei din Romania, pentru folosirea acestui spatiu publicitar.
In 2005, a lansat primele campanii publicitare din Bucuresti si a avut primii clienti, iar in 2006 deja se dezvoltase cu succes, atat in Bucuresti, cat si in alte 13 orase importante din tara, cu o crestere substantiala a numarului de clienti. Pentru sfarsitul acestui an, afacerea pe care a dezvoltat-o i-a adus o cifra de afaceri de 100 de mii de euro, iar pentru 2007, asteapta o cifra de afaceri de 250 de mii de euro. “Am reusit cu resurse putine sa construim o organizatie profesionista, cu oameni talentati si cu atitudine de invingatori. Obstacolele au fost numeroase si specifice oricarui inceput. Insa provocarea cea mai mare este sa ne mentinem lideri pe o nisa de piata, unde exista, deja, concurenta catorva firme noi si sa dezvoltam afacerea si in afara Romaniei”.
Desi aderarea la UE va accentua concurenta pe piata romaneasca, odata cu dezvoltarea economica a tarii, Tudor este optimist si crede ca noul context va duce si la cresterea eforturilor de marketing si publicitate a companiilor, “lucru bun pentru noi, pentru ca vom putea sustine eforturile acestora de diferentiere prin oferta noastra de publicitate in-door, iar ca membri ai Uniunii Europene vom putea exporta serviciile noastre si in alte tari membre”.
Experienta de pana acum i-a aratat ca orice tanar cu idei, dornic sa dezvolte o afacere pe cont propriu, ar trebui sa se implice in activitati de voluntariat, inca din primii ani de facultate. “Acest lucru contribuie foarte mult la formarea caracterului si la acumularea de experienta si de abilitati. E o foarte buna simulare pentru realitatea de dupa facultate, realitate ce nu-ti permite sa faci prea multe greseli. Idei bune de afaceri sunt multe, insa fara viziune si fara implementarea lor, totul ramane in faza de proiect”, a conchis Tudor.