Daily Business : Principalii jucatori vad o dublare a pietei de publicitate indoor in 2007

Sursa: dailybusiness.ro

Printre tendintele afisate de publicitatea indoor, un segment al advertising-ului mai slab dezvoltat pana acum in Romania, este folosirea de spatii de expunere tot mai variate in interiorul cladirilor, fie ca este vorba despre birouri de afaceri, mall-uri, sali de fitness, blocuri sau lifturi.

Piata de indoor a adus anul trecut venituri relativ mici, dar dupa cum spun specialistii, cu siguranta ele vor creste.

“Pana acum publicitatea indoor a atras mai putin de 5% din bugetele advertiserilor din Romania, anul trecut piata ajungand la o valoare aproximativa de 2 milioane de euro”, a declarat Tudor Maxim, managing director la agentia Elevate, pentru DailyBusiness. “Practic anul trecut a inceput cu adevarat sa se dezvolte indoor-ul”.

[…]

Franciza extinde publicitatea in lifturi la nivel national

Una dintre cele mai noi posibilitati de comunicare indoor, de exemplu, este publicitatea in lift. Elevate a intrat pe piata romaneasca in 2005, obtinand anul trecut o cifra de afaceri de 100.000 de euro, de 10 ori mai mare decat in anul infiintarii. Pentru 2007 oficialii estimeaza un venit de 250.000 de euro. “Nisa aceasta nu era valorificata pana acum si are un potential mare, avand in vedere ca in toata tara sunt peste 35.000 de lifturi”, spune Tudor Maxim. Elevate expune pe panouri publicitare in 13 orase din tara, adica in 500 de lifturi in Bucuresti si in alte 1.000 din Brasov, Cluj, Oradea, Braila, Arad, Bacau si altele.

Lifturile folosite de Elevate se afla, in marea majoritate, in blocurile de locuinte, dar au o importanta mare si cele din cladirile de birouri, din hoteluri sau din campusuri universitare.

In fiecare lift folosit de Elevate sunt cate doua panouri expunand reclame diferite (advertiseri diferiti, sau alte fete ale aceleiasi campanii publicitare) pentru a evita senzatia de monotonie.

Elevate a investit anul trecut peste 100.000 de euro pentru dezvoltarea retelei. In anii viitori conducerea planuieste o extindere catre alti tari in sistem de franciza. De fapt, metoda francizei a fost adoptata si pana acum de Elevate, pentru orasele din tara. Avantajul principal al extinderii prin franciza este, desigur, transferarea costurilor catre francizat.

O campanie de publicitate prin lifturi presupune expunerea in cel putin 50 de locatii, numar ce se poate extinde pana la 100 de lifturi, si costa de la 5.000 la 20.000 de euro, conform reprezentantilor agentiei. Cele mai mari campanii facute anul trecut au fost pentru KFC si Pizza Hut. Alti clienti importanti au mai fost Asmita Gardens si Renault.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *