SmartFinancial : Tudor Maxim, managing director – Elevate

Sursa: Smartfinancial.ro

Rubrica Omul din Publicitate prezinta, pe SMARTfinancial, un dialog cu o persoana de succes din domeniul Publicitate. Intrebarile sunt standard, aceleasi in fiecare editie, cu accent pe succesul pe plan profesional, dar si pe diverse probleme specifice domeniului.

Cum ati ajuns in sfera publicitatii si de ce ati ales acest domeniu?

Am ajuns in publicitate pentru ca acum 2 ani si jumatate eram in cautarea unei model de afaceri provocator si care sa creeze ceva nou. Businessul care mi s-a parut cel mai interesent la acel moment a fost reclama in lift. Domeniul mi s-a parut de la inceput ofertant datorita vizibilitatii pe care o are munca ta si datorita interactiuni cu variati parteneri de afaceri, furnizori, agentii media, presa, clienti etc

Ce departamente exista in compania dumneavoastra si cum functioneaza ele ca un intreg?

Exista 3 directii principale, dezvoltare, marketing si vanzari, directii sustinute de alte arii, integrate la nivel de management.

Care au fost pana in prezent cele mai mari satisfactii profesionale ale dumneavoastra?

Primul client pentru o industrie care practic nu exista deloc la acel moment (2005), client care a reprezentat prima confirmare a ideii si a muncii noastre. Urmatoarea implinire a fost aniversarea a doi ani de existenta pe piata, doi ani in care s-a construit de la zero o organizatie de succes.

Cate ore munciti pe saptamana si cam cum arata o zi tipica de lucru?

In jur de 60 de ore. Zilele pot fi foarte diverse, constanta lor fiind suportul pe care il ofer colegilor mei pe arii diferite de activitate, pornind de la vanzari, comunicare cu partenerii si proiecte speciale.

Ce trebuie sa faca un tanar care doreste sa lucreze in publicitate?

In primul rand trebuie sa analizeze cat mai bine daca asta isi doreste cu adevarat. Un bun prim pas este voluntariatul in diferite organizatii studentesti unde experimentezi la un anumit nivel ce reprezinta comunicarea unei organizatii, a unui eveniment, a unui proiect etc. In paralel, studiu si participare la diferite evenimente specifice industriei. Daca dupa aceste etape doreste sa lucreze in publicitate nu trebuie decat sa comunice aceasta intentie unui potential angajator. Simplu, nu?

Zona publicitatii are o imagine de industrie boema, oameni care stau si creeaza, idei geniale care aduc succesul… multi sunt atrasi de aceasta imagine idilica. Cat de mult este realitate si cat este munca pana a cunoaste succesul?

Firma noastra, Elevate, e un furnizor de spatiu publicitar si creativitatea joaca un rol diferit decat intr-o agentie clasica de creatie. Ideile sunt importante, insa executia este si mai importanta.

Multi oameni din publicitate ajung sa devina branduri de specialitate, este important sa stii sa-ti faci reclama?

Da, este important sa stii sa iti faci reclama. Multi oameni de publicitate trag dupa ei si agentia pe care o reprezinta. Publicitarii sunt privilegiati din punct de vedere al vizibilitatii si promovati poate mai mult decat ar trebui.

Aveti timp si pentru viata personala? Cum procedati, delimitati ferm cele doua dimensiuni sau continuati sa va ocupati de partea profesionala si dincolo de programul de lucru?

Am reusit aceasta delimitare destul de bine la un moment dat cand nu mai luam laptopul acasa seara sau in weekenduri, eliminand astfel tentatia de a avea contact cu munca. Mi-am dorit de la inceput sa construiesc o organizatie sanatoasa si care sa lucreze eficient. De aceea pretuiesc destul de mult timpul liber desi, acum cand scriu aceste randuri, e sambata dupa-amiaza si sunt la birou.

Cum interactionati cu mass-media – ce publicatii cititi, cat de mult va informati de pe internet si cat de la TV si radio?

De pe Internet imi culeg majoritatea informatiilor. Citesc destul de multe publicatii romanesti de business sau de media&advertising. Seara ma mai uit si la televizor, la canalele de stiri, insa sunt deranjat de intreruperile mult prea dese cu reclame.

Continuati sa mai invatati, mai cititi articole si carti de specialitate, mai participati la seminarii de specialitate?

Abordez activitatea mea in ultima vreme mai mult din perspectiva antreprenorului si a managerului si nu mai sunt tentat atat de mult de evenimente de specialitate. Aceste seminarii si conferinte incep sa aiba o repetitivitate la un moment dat.

Cat de mult se schimba lucrurile in publicitate de la an la an?

Piata evolueaza, investitiile se maresc, apar jucatori noi, companii noi. Este o zona foarte dinamica din acest punct de vedere.

Aveti modele pe care le-ati urmat sau oameni de afaceri pe care ii admirati in mod deosebit?

Am incercat de la inceput sa nu merg pe cai batatorite, de aici poate si apetenta de a dezvolta nise. Admir foarte mult, in schimb, oameni care au dezvoltat organizatii mari, de succes, de la 0. Radu Timis – Cristim si Florin Talpes – Softwin.

Cat de mult tineti cont de branduri in calitate de consumator?

Un brand rezista pe piata ani si ani de zile datorita in primul rand calitatii pe care o ofera constant. Testez destul de mult, insa de multe ori ma intorc la branduri consacrate, potrivite nevoilor mele.

In afaceri, credeti ca in orice pozitie o persoana trebuie sa stapaneasca tehnici de PR si marketing?

Depinde de ce urmareste acea persoana si de rolul ei in societate, in organizatie. Un raspuns general ar fi afirmativ, insa nu cred ca aceste tehnici trebuie aplicate artificial, de dragul de a te vinde mai bine.

Cat de importanta este echipa pentru a contoriza in final si succesul personal?

Consider ca cele mai mari succese le poti avea cand le realizezi prin intermediul echipei. Prin asta se poate masura cu adevarat valoarea ta si succesul, prin felul in care reusesti sa creezi o echipa, sa o faci sa evolueze si sa lucreze pentru un scop comun.

Ce ati recomanda unui student, sa termine intai facultatea sau deja sa caute sa se angajeze intr-o companie si sa invete si din experienta? Sunt mai importante studiile sau experienta?

Studiile sunt importante pentru ceea ce reprezinta educatia de baza profesionala. Pe aceasta baza se poate construi sanatos experimentand cat mai mult. As recomanda, paralel cu studiile, voluntariat combinat cu sesiuni scurte de intership in organizatii diferite.

Cat de mult compania in care lucrati si intreaga dumneavoastra activitate depinde de computer si de internet?

Ca in mai toate activitatile foarte mult. Mai toate datele si fluxul de informatii se realizeaza in mediul digital. Putem supravietui jumatate de ora totusi fara Internet.

Ce anume va relaxeaza in general?

Marea si catelul meu boxer.

Unde va place sa calatoriti?

Acasa la parinti, in Bucovina, si in tari mediterane.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.