Sursa: ziaruldesibiu.ro
Prin metode inedite, abordate in mod profesionist, specialistii ne aduc reclame in spatii unde pur si simplu nu le putem ignora, in toalete sau in lifturi. Impactul depaseste performantele radioului sau pe cele ale televizorului, iar mesajul publicitar nu numai ca nu ne plictiseste ci, din contra, ne alunga plictiseala. Mai mult chiar, panourile publicitare din toaletele cafenelelor sau din lifturi aduc nu doar informatii despre produsele promovate. Practic, suntem platiti sa le privim. Patronii cafenelelor au parte de cateva procente din incasarile firmei de panotaj publicitar, iar locatarii din blocurile cu lifturi primesc bani cu care achita cheltuieli lunare.
Marci curajoase in toalete
Firmele care isi cunosc interesul renunta la prejudecati si isi promoveaza imaginea in cele mai neobisnuite locuri. Panourile publicitare au ajuns chiar si in toaletele sibiene. Managerii companiilor au trecut peste vechile tipare si au descoperit, cu ajutorul specialistilor din advertising, avantajele inca neexplorate pe care le ofera spatiul unei toalete. Cum nu avem prea multe optiuni, firmele care isi fac reclama prin panourile publicitare din toalete reusesc, cu siguranta, sa ne capteze intreaga atentie.
Cu ochii pe pereti
Chiar din saptamana de dinaintea Invierii Domnului, peretii a cinci toalete din Sibiu nu mai sunt doar niste privelisti anoste. Specialistii de la Oops Media au adus panouri publicitare care pentru unii starnesc interesul, altora le alunga plictiseala sau ofera, cel putin, o lectura de cateva randuri. “Locatiile din Sibiu unde sunt amplasate panourile publicitare sunt Cafe Noir, Downtown Sibiu, La strada, MOL Sibiu 1 si MOL Sibiu 2. Cativa dintre clientii nostri sunt Vodafone, Pfizer (Viagra), Radio21, KissFm, Romtelecom, Renault, Mitsubishi, Sony, Dove, Pall Mall, Tuborg, spune Cristian Dragan, directorul Oops Media.
Reclamele urca si coboara, odata cu noi
In acord cu ideea ca optiunile care ti-ar putea capta atentia sunt minime, reclamele profesioniste din lifturi aduc ceea ce lipseste unui spatiu in care nu prea ai nici ce vedea, nici ce auzi. “Elevate a introdus un nou serviciu de publicitate neconventionala cu un impact extraordinar: reclama in lift. In Sibiu sunt doar 150 de lifturi. Cu toate acestea, ele transporta peste 15 la suta din cetatenii urbei, mai precis 15.000 de locuitori, plus aproximativ 5.000-7.000 de vizitatori. Lifturile sunt situate in cartierele cu blocuri inalte din Sibiu : Hipodrom, Ciresica, Vasile Aaron, Terezian, Valea Aurie si Gara, spune Sergiu Teodosiu, regional manager – Elevate.
Tinta atinsa
Spre deosebire de reclamele transmise la radio sau la televizor, produsele promovate in lift au siguranta ca nu putem schimba canalul si nici nu putem parasi incaperea cel putin 30 de secunde. “Firmele opteaza pentru genul acesta de publicitate din urmatoarele considerente: impactul foarte ridicat la clientul final (durata unei calatorii cu liftul se intinde la peste 30 de secunde), gradul de penetrare si durata lunga de afisare si, nu in ultimul rand, raportul pret/client/zi cu mult sub orice alt mediu de promovare, fara sa punem in calcul diferenta de impact. Modul in care firmele se promoveaza difera in functie de politica fiecarei firme. Fie ca opteaza pentru o durata mai scurta, dar cu un grad de acoperire mare/maxim, fie opteaza pentru un numar mai mic de rame ce sunt “purtate” luna de luna catre noi locatii, reclama in lift incepe sa prinda din ce in ce mai bine”, isi asigura Sergiu Teodosiu clientii.
Bani pentru locatari
Asociatiile de proprietari profita pentru prima data de pe urma unei astfel de “reclame de interior”. Fiecare asociatie primeste un procentaj din incasarile Elevate, bani pe care locatarii nu ii mai scot din propriul buzunar pentru a achita cheltuielile curente ale scarii. “Pana in momentul de fata exista un panou de reclama la avizier, insa, conform constatarilor noastre, nu exista niciun contract cu asociatia si nici nu se plateste o chirie lunara. Elevate ofera nu doar o chirie lunara, ci si informatii valoroase despre produse si servicii”, precizeaza Sergiu Teodosiu, regional manager Elevate.