Business Standard : A dat avocatura pe publicitate in lifturi

In urma cu trei ani, cand era student in ultimul an la facultatea de Drept, Tudor Maxim a inceput, alaturi de doi prieteni, businessul care l-a consacrat si care a ajuns un brand – Elevate. In acea perioada am avut norocul sa ma mut intr-un bloc nou cu lift, in care ma plictiseam, de fiecare data, cand asteptam sa urc pana la etajul al saptelea sau sa cobor. M-am gandit ca liftul ar fi un spatiu bun pentru a umple un timp mort cu informatii utile pentru locatari. Astfel mi-a venit ideea infiintarii acestei afaceri, isi aminteste acum tanarul antreprenor de doar 26 de ani. Zis si facut. A vorbit cu doi prieteni foarte buni, s-au asociat toti trei, au facut o analiza serioasa a pietei si au inceput afacerea cu un buget initial de aproximativ 2.000 de euro, bani proveniti din resursele proprii, dupa cum spune Tudor.

Primul client a fost Hollywood Multiplex, al doilea a sosit la circa o jumatate de an, dar gasirea celui de-al treilea client a fost cel mai greu. Am asteptat aproape un an de cand a pornit totul pana sa gasim al treilea client, povesteste directorul general al Elevate. In prezent, agentia are peste 300 de clienti, printre care firme renumite precum Mercedes, Carrefour sau Allianz Asigurari.

Daca la inceput au fost trei angajati, Tudor si cei doi parteneri ai sai care, intre timp, au urmat alte cai, in prezent, Elevate are 25 de angajati si are foarte multe planuri de viitor. La fel de mult a crescut si cifra de afaceri. Daca in primul an de la infiintare, Elevate a inregistrat o cifra de afaceri de circa 4.000 de euro, in al doilea an, aceasta a ajuns la 91.000 de euro, iar in cel de-al treilea, la 165.000 de euro. Pentru acest an, Tudor Maxim se asteapta la inregistrarea unei cifre de afaceri de aproximativ 500.000 de euro. Pentru anul viitor insa, antreprenorul recunoaste ca va aplica un scenariu precaut, cel putin in prima jumatate a anului, din cauza crizei financiare actuale. Oricum, cifra de afaceri estimata va fi cel putin similara cu cea din acest an, anticipeaza acesta. Referitor la profit, Maxim afirma ca afacerea este profitabila dar, pana acum, a reinvestit profitul de la an la an. Cand vom ajunge la o consolidare a retelei, probabil vom putea vorbi de un profit Real, mai exact peste doi ani, explica Maxim. In prezent, Elevate ofera publicitate in doua tipuri de locatii: in lifturile blocurilor si in lifturile cladirilor de birouri. Agentia detine, momentan, o retea proprie, care consta in peste 800 de lifturi sau cladiri de birouri din Bucuresti si peste 1.000 de lifturi in alte zece orase din tara, unde compania este prezenta prin intermediul francizelor. In plus, incepand cu acest an, si-a imbogatit oferta cu peste 16.000 de locatii noi in toata tara, ca urmare a parteneriatului cu reteaua de panotaj publicitar in scari de bloc

Elevate plateste in jur de 5.000 de euro pe luna pentru costurile totale aferente chiriilor catre asociatiile de locatari, iar locatiile alese sunt, in general, cartiere linistite unde gradul de vandalizare al panourilor este mic. Planurile pentru anul viitor privesc consolidarea brandului, precum si internationalizarea acestuia, prin francizarea brandului Elevate si in alte tari din Europa.Pe langa nume si know how, am reusit sa dezvoltam anul acesta un sistem integrat, unic in Europa, de difuzare de reclame si stiri economice in interiorul lifturilor, pe care vrem sa il valorificam si in alte tari, puncteaza Tudor Maxim. Pe langa agentia de publicitate indoor in lifturi, tanarul antreprenor mai este implicat si in alte businessuri precum pensiunea Dor de Bucovina, agentia de publicitate indoor in saloane de coafura si frizerii Chic Media, si portalurile www.cladiridebirouri.ro, www.masinipentrufemei.ro si www.tineriantreprenori.ro, ultimul fiind un proiect de voluntariat dezvoltat de Junior Chamber International, un program de mentorat pentru viitorii antreprenori.

Contextul Pietei:  Piata isi incetineste ritmul de crestere Piata interna de publicitate indoor a valorat, anul trecut, circa 4,5 milioane de euro, iar pentru acest an se asteapta atingerea valorii de sase milioane de euro, dupa cum estimeaza Tudor Maxim. Pentru acest an ne asteptam, initial, la o crestere a pietei de indoor de aproximativ 50% fata de anul anterior, dar, din cauza crizei financiare, ritmul de crestere s-a incetinit, puncteaza directorul general al Elevate. Principalii jucatori de pe piata de publicitate indoor din Romania sunt Elevate, IQ Media, Invent Media, Brand Management si Monopoly Media. Anul trecut, cele mai importante companii de indoor advertising si-au unit interesele punand bazele Asociatiei Romane de Indoor Advertising. Potrivit principalilor jucatori, efectele crizei financiare declansate, in acest an, la nivel mondial vor fi resimtite intr-o masura mai mare de presa scrisa si de televiziune, in timp ce online-ul si publicitatea indoor si outdoor vor fi cel mai putin afectate de contextul economic. Au trecut cativa ani buni de cand gestiunea costurilor a scazut in topul prioritatilor de business, in favoarea gestiunii oportunitatilor de investitii. E momentul sa reinvatam gestiunea costurilor si a resurselor, mai ales ca traim intr-o economie in care acestea au ajuns la un nivel debalansat fata de performanta, a explicat, recent, pentru Business Standard, Octavian Popescu, managing director Initiative Media, unul dintre principalii jucatori de pe piata de profil si agentia care intocmeste anual un raport despre evolutia mediei romanesti. Din aceasta perspectiva, specialistul considera ca racirea economiei, altfel spus criza, este benefica, pentru ca promite o crestere a eficientei si o recorelare a costurilor cu rezultatele.

Sursa : http://www.standard.ro/articol_72069/a_dat_avocatura_pe_publicitate_in_lifturi.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *