Piaţa de publicitate indoor vrea asociaţie care să o reprezinte

Pentru piaţa de publicitate indoor, estimată la circa şase milioane de euro în 2008, criza a însemnat, pe lângă regândirea strategiilor de afaceri ale companiilor de profil, şi apropierea tot mai mare faţă de crearea unei asociaţii, care să permită o evoluţie mai bună.

Pentru cei mai mulţi dintre reprezentanţii companiilor de publicitate indoor, o asociaţie care să reunească toţi jucătorii din domeniu este echivalentă cu o plasă de siguranţă pentru businessurile pe care le reprezintă. Şi cei mai mulţi dintre aceştia vorbesc despre efectele negative pe care le induce lipsa unui astfel de organism, dând exemplul pieţei de publicitate outdoor, unde lipsa măsurătorilor clare ale eficienţei acestui canal ţine departe mulţi advertiseri. Industria indoor nu este la prima încercare de acest fel. În 2007 a existat o iniţiativă de înfiinţare a unei astfel de asociaţii, iar jucătorii existenţi pe piaţă la acea vreme s-au întâlnit şi au prezentat mijloacele şi potenţialul mediului indoor.

Întâlnirea acestora nu s-a finalizat însă printr-un statut şi nici nu s-a mai auzit de vreo activitate în scopul promovării indoorului, patronată de asociaţie. “De facto lucrurile au fost clare, conceptul asociaţiei a fost bine conturat, până la nivel de statut. Lucrurile au trenat pe partea strict juridică, dar pot fi reluate fără probleme din punctul în care au rămas”, a explicat Cătălina Murariu, brand manager al agenţiei Elevate.

(…)

Cuvânt-cheie în indoor: potenţial

În ceea ce priveşte evoluţia pieţei, cei mai mulţi din domeniu se arată optimişti. Chiar dacă publicitatea indoor atrage încă bugete mici din piaţa de publicitate, cei mai mulţi dintre reprezentanţii companiilor din domeniu preconizează că piaţa va ajunge în 2010 la o cotă de două procente din totalul industriei media.

Şi Cătălina Murariu mizează pe evoluţia pozitivă a acestui segment şi spune “că evoluţia pe 2010 va fi constantă, ca urmare a potenţialului de «reinventare» a mediului indoor şi a accentului pus pe proiecte speciale”.

Restul articolului pe Business Standard, 09 decembrie 2009

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *