Gandul : Reclama in lift care urca cifra de afaceri

Daca publicitatea in toaletele cluburilor sau ale restaurantelor nu mai e ceva neobisnuit, reclama in lift se numara printre ultimele descoperiri in materie. Ideea ii apartine unui tanar din Bucuresti, Tudor Maxim, care, in aprilie 2005, a inceput o afacere pe aceasta nisa de piata, impreuna cu inca doi asociati in acel moment nu mai erau astfel de firme in Romania si nu stiam sa fie nici in afara. Am pornit mai mult intuitiv, fara sa am o experienta in media. Am simtit ca e un spatiu in care oricine ar fi ar avea o reactie, povesteste Maxim.

De unde i-a venit ideea? Mi-am dat seama ca de cate ori folosim liftul exista tendinta de a te uita pe pereti, fie din plictiseala, fie pentru ca nu te simti confortabil cand mai e o persoana straina, explica directorul Elevate.

Au batut direct la usa clientului

Dificultatile pe care le-au intampinat in perioada de inceput au fost legate atat de realizarea unui portofoliu de locatii, cat si de neincrederea potentialilor clienti. Primul pas a fost sa organizeze pe baze profesioniste intreaga afacere, ceea ce a insemnat o analiza temeinica a pietei si o planificare detaliata a modului in care firma se va dezvolta. A durat mult timp pana ce ideea a fost validata de piata si sa treaca de la faza de concept la cea de punere efectiva in aplicare, afirma Maxim.

Pentru a demara aceasta afacere, cei trei si-au folosit resursele proprii calculatoare, imprimante, iar sediul firmei era locuinta unuia dintre ei. Am optimizat toate resursele, pentru ca nici nu erau multe si nici nu voiam sa facem cheltuieli inutile.Pana sa aiba fondurile necesare pentru a face campanii de presa, Elevate s-a facut cunoscuta prin prezentari organizate direct la sediul viitorilor clienti, in care acestia erau informati despre noul spatiu de expunere. Cu resurse financiare limitate te ajuta foarte mult relatiile publice, considera el.

Primul contract a venit dupa o jumatate de an

Ideea de reclama in lift a prins contur dupa aproximativ 5 – 6 luni de la infiintarea firmei. Unul dintre punctele cruciale a fost primul client care a avut curajul sa investeasca intr-o idee, isi aminteste Maxim. Mai erau o serie de companii carora, desi le suradea conceptul nostru, ramaneau neincrezatori si asteptau sa faca altii primul pas pentru a vedea daca situatia este sub control, a adaugat el.

Printre clientii care au ales Elevate inca de la inceput se numara lanturile de restaurante KFC si Pizza Hut, Porsche Leasing Romania, precum si o serie de ansambluri rezidentiale. Spre exemplu, in 1.500 de lifturi din zone ca Piata Victoriei, Splaiul Unirii, Piata Unirii, bulevardul Ion Mihalache va puteti intalni cu Elevate. Skoda, Seat, Renault, Emerald Residences, Asmita Gardens, UPC sunt alte companii care au pariat pe reclama in lift.

Obisnuit sa lucreze gratis

Pentru partea logistica, cei de la Elevate apeleaza la furnizori din tara. Cine sunt acesti furnizori si costul unui panou pentru publicitate raman insa secrete. De ce atata mister? Ar insemna sa economisesc zile multe de munca pentru potentialii concurenti, a explicat, zambind, managing director al Elevate. Eforturi mari s-au facut si in a forma echipa, care a ajuns acum la 20 de persoane. insa, de la inceput au mizat pe oameni foarte tineri care au invatat rapid mersul afacerii.

De asemenea, experienta de 4 ani ca voluntar la diferite organizatii non-guvernamentale l-a ajutat mult pe Tudor Maxim. Eram deja obisnuit sa lucrez fara a fi platit. Alte atuuri ale echipei Elevate sunt profesionalismul si relatia foarte buna cu clientii si furnizorii, care este cea mai importanta, in opinia directorului firmei. Fiind o nisa de piata este greu sa fie loc pentru foarte multi, iar din experienta noastra, locul 2 sau 3 nu mai conteaza. Trebuie sa fii primul si ca retea si ca servicii, considera Maxim.

100.000 de euro pentru a-ti face reclama in lift

Bugetul pe care un client Elevate il aloca pentru a-si face reclama in lift depinde de numarul de locatii pe care-l acopera. in general costul variaza intre 3.000 si 20.000 de euro, dar sunt si companii, ca UPC sau KFC, care au alocat pana la 100.000 de euro pentru acest tip de publicitate. Cu toate acestea, publicitatea indoor este doar o ramasita din bugetele mari, apreciaza Maxim. Fata de aprilie 2005, data de nastere a Elevate, costurile au crescut foarte mult. Ceea ce am facut cu 3.000 de euro acum doi ani si jumatate, acum probabil nu as reusi nici cu 100.000 de euro, remarca Tudor Maxim. Elevate este prezenta in 11 orase din tara, extinderea facandu-se in regim de franciza pentru a responsabiliza partenerul.

in viitor vor sa atace Europa

Ce-i sfatuieste Elevate pe cei care vor sa inceapa o afacere? Etica trebuie sa fie una dintre valorile cele mai importante. Totodata, strategia proprie si curajul sunt si ele indispensabile. Daca ai o idee inovativa, de ce sa nu faci tu, pentru ca oricum altcineva nu poate sa o realizeze mai bine, tocmai pentru ca nu s-a mai facut Pentru perioada urmatoare, Elevate isi propune sa se dezvolte cat mai mult, sa acopere piata si sa se mentina lider. De asemenea, vor sa se extinda si in strainatate, avand in vedere ca reclama in lift este foarte putin intalnita in Europa.

Elevate in cifre:

Investitia initiala  aproximativ 3.000 de euro

Cifra de afaceri  250.000 de euro

Numarul de angajati  20

Cea mai mare campanie  140.000 de euro pentru Profine Romania

Clienti Elevate

KFC, UPC, Asmita Gardens, Emerald Residences, Nokia, Colliers, Hollywood Multiplex, Mazda, Renault, Skoda, Banca Romaneasca

Orase

Iasi, Cluj-Napoca, Oradea, Constanta, Ploiesti, Sibiu, Targu Mures, Timisoara, Buzau, Brasov

Fiind o nisa de piata este greu sa fie loc pentru foarte multi, iar din experienta noastra, locul 2 sau 3 nu mai conteaza. Trebuie sa fii primul si ca retea si ca servicii  –  Tudor Maxim, managing director Elevate

Sursa : http://www.gandul.info/supliment-banii/reclama-din-lift-care-urca-cifra-de-afaceri.html?6448;2443148

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *