Sursa: zf.ro
In urma cu trei ani, aproape nimeni nu vorbea de indoor (publicitate in spatii inchise, precum centre comerciale, institutii sau lifturi) cand alcatuia planul media al campaniilor.
In 2005, sporadic, cate un client curajos decidea ca ar fi bine sa intre si in spatii mai putin conventionale sau la indemana. Ca in orice domeniu al comunicarii, cine intra primul pe piata are partea leului, iar indoor-ul nu face exceptie.
Desi tanara, daca luam in calcul numarul redus de ani de cand si-a facut intrarea in comunicarea autohtona, industria romaneasca de indoor se apropie cu pasi repezi de maturitate cand vine vorba de volumul de business.
La doar trei ani, putem vorbi deja de fragmentare si segmentare, notiuni care in alte industrii ale comunicarii, cum este presa de exemplu, abia anul trecut au intrat in limbajul cotidian.
Este firesc deci ca ritmul de crestere al acestui domeniu sa fie inca accelerat, in conditiile in care alte piete cresc mai incet. Daca publicitatea “traditionala”, de exemplu, reprezentata de televiziune, radio si presa scrisa, are in prezent un ritm de crestere de 20-30% pe an, principalii jucatori din indoor estimeaza ca industria lor va creste in 2007 cu cel putin 70%, cei mai optimisti mizand chiar pe 100%.
[…]
Tudor Maxim, Managing Director Elevate, companie care ofera servicii de publicitate in lift, estimeaza o valoare a pietei de indoor in jurul a maxim 2 milioane de euro, scazand barterele, iar pentru acest an vede o crestere cu 50-70%.
La un astfel de ritm, era de la sine inteles ca domeniul va atrage atentia tot mai multor investitori, ceea ce a dus la cresterea numarului de companii care activeaza in prezent in domeniu. De la publicitate in lifturi, in parcari, in supermarketuri, in centre de afaceri, in salile de fitness, pana la plimbatul in spate, la evenimente, a cate unui ecran pe care ruleaza spoturi, sau proiectarea de logo-uri si sloganuri pe podea, industria de gen cunoaste o dinamica egalata doar de internet. Consumatorii au devenit si ei mai pretentiosi, raspund la mesaje din ce in ce mai rafinate si mai
targetate.
[…]
Elevate estimeaza ca anul acesta isi va creste cifra de afaceri la 250.000 de euro, dupa ce, in 2006, al doilea an de existenta pe piata, aceasta s-a ridicat la 100.000 de euro, iar profitul reinvestit la 25.000 de euro.
Pentru a-si atinge rezultatele, Tudor Maxim conteaza anul acesta pe o relevanta marita a retelei si a acoperirii in termeni de reach, precum si pe cresterea investitiilor in reclama in lift.
In acest mediu, Elevate detine o cota de piata de peste 85% pentru Bucuresti si alte 13 orase din tara, conform estimarilor companiei.